Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rina Geertsema - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rina Geertsema - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

07 Mei 2014 | Nepal, Kathmandu

He he eindelijk even tijd om een verslagje te schrijven. En we hebben internet. Dit valt geregeld uit en ook hebben we periodes geen stroom.We komen net uit een restaurant waar we heerlijk hebben gegeten.
Het is nu woensdag.

We hadden zondag de turkse vliegmaatschappij. Deze is echt aan te bevelen. We kregen tijdens de reis drinken en heerlijk eten Verder was het personeel erg aardig. In Istanbul moesten we over stappen ook weer in een vliegtuig van het maatschappij, dus weer een warme maaltijd en drinken. Maandag kwamen we in Nepal aan. We werden opgepikt door onze reisbegeleider Shiva. We gingen met de bus naar het hotel. hier kregen we heerlijk ontbijt. De groep was gelijk 1 erg leuk. We kwamen 3 hoog in het hotel. en een erg mooi uitzicht op de stad Kathmandu.
Nadat we waren geinstaleerd gingen we naar beneden en kregen we uitleg over de reis.
We zijn 's middags naar een medicatie centrum gegaan. hier werd uitgelegd hoe we ons moesten ontspannen en altijd het goede in iemand moet zien al heb je ruzie met degene. Verder mediteren.
's avonds lekker uit eten geweest en vroeg naar bed.

Dinsdag

's morgens zijn we de stad in gegaan met de reisbegeleiders en hebben een rondleiding gehad door de stad en veel tempels bekeken.
Tjonge wat komt er dan veel op je af. Ze reiden hier als gekken op de weg. veel scooters en motoren en oude auto,s die kriskras over de weg rijden met een hoop kabaal. Dus veel toeteren.
We hebben o.a. Lassi gedronken. Heerlijk was dat.Dit is een combinatie van Buffel melk en koemelk waar ze yoghurt van hebben gemaakt.
Na de lunch(we kregen Dalhbat) gingen we weer naar de zaal waar we voorlichting kregen over de gebruiken van Nepal.
We kregen erg veel info.
o.a. werd er verteld dat ondanks de armoede er weinig mensen sterven van de honger.
De meeste mensen zijn hier Hindu in combinatie met Boedisme. Deze mensen hebben het idee dat je er bent op de wereld om elkaar te helpen en te steunen waar het kan. Geven is beter dan nemen.
Verder werd er verteld dat je bij de geboorte een naam krijgt van een astroloog. Deze naam moet geheim blijven en de astroloog weet hoe je verdere leven er uit gaat zien. Dit wordt op een papier geschreven met geboorte tijd enz. Deze rol wordt weg gelegd en alleen bij bijzondere gebeurtenissen tevoorschijn gehaald. De astroloog kan dan bekijken wanneer bv de goede trouw datum is. De naam die ze nu hebben hebben ze op school gekregen.
'savonds weer uit eten en even samen gezeten toen naar bed.

Woensdag
's morgens na het ontbijt naar buiten en weer een cursus nu over voorbereiding menstruatie uitleg voor de vrouwen.'smiddags naar Bahaktapur, dit is de 2e stad van het Kathmandu. Er zijn erg veel oude tempels.

De eerste dag wat regen gehad.hetweer is hier prima.

• 08 Mei 2014 - 21:10

Foekje:

Klinkt goed Rina. Dat stukje over die astroloog is interessant. Maar dat is eigenlijk alles wel wat je daar meemaakt.Denk dat je ogen en oren te kort komt....
    Dikke tût van mij. Foekje