Dhading - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rina Geertsema - WaarBenJij.nu Dhading - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rina Geertsema - WaarBenJij.nu

Dhading

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

17 Mei 2014 | Nepal, Kathmandu

We zijn al weer een tijdje in Phokahara.
Maar eerst even iets vertellen over Dhading.
We zijn er met een bus heen gereden, hier zaten ook gewoon de bewoners van nepal in dus kippen gingen ook mee.
Het was een hele belevenis op het platteland, ik was alleen bij een familie,de broer van Shiva met zijn vrouw en zoontje van 8 jaar.
De vader van Shiva woonde daar ook. Hij was 73 jaar oud.Er waren nog 4 personen die ook bij een familie waren ondergebracht.De rest zat in een hotel.
Ik sliep op zolder tussen de muizen en ging met een gammel trapje naar boven maar toch had ik dit voor geen goud willen missen.
Het was erg gezellig. ik kon het goed vinden met hun zoontje.Gelukkig kon hij redelijk engels. Hij kreeg veel aandacht, dit vond hij geweldig want zijn moeder werkte vanaf 's morgens 5.00 uur tot 's avonds laat.Ze had dus weinig tijd voor haar zoontje. Ook haar vader had het druk omdat hij met de verbouiw van het huis bezig was. Ik heb samen met de zoon ook geholpen.We moesten puin ruimen en alles sorteren,, want alles kan je weer herbruiken zoals; spijkers, stenen, beton, hout en papier.
Hout en papier gebruiken ze voor het koken.
Ik was op een gegeven moment bezig met hout verzamelen vloog er een muis tussen mijn handen door. Pfff dat was schrikken, gelukkig ben ik niet bang voor muizen maar je schrikt wel even.
Ook voor mij was het elke morgen vroeg opstaan nl. 6.00 uur.
Het wordt vaak ook te warm om te slapen, zeker op zolder.
De moeder "Grama" was op een gegeven moment een tijd weg, ze kwam terug met een mand vol strond. Ze had nl strond van de buffel verzameld voor de tank. Hier gaat alle strond in (wel 4 manden vol) hier kwam water bij dit even roeren met de blote hand en daarna met een soort molen erdoor. dit laten ze staan zodat het gaat vergassen, zo kregen ze gas.
Verder had de m,oeder het erg druk met het werken op de rijstvelden , de buffel melken, de was doen (alles met de hand) enz.
Ik viel wel op tussen de Nepalezen, veel blanken zagen ze daar niet, toen ik met de zoon naar een winkeltje ging, kwamen de mensen naar buiten en vroegen wie ik dan wel niet was.
Nou weer een paar dagen voorbij . Dagen die ik nooit zal vergeten.











er waren nog 4 personen die ook bij een familie zaten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2014

BODHNATH

17 Mei 2014

Phokara

17 Mei 2014

Phokara

17 Mei 2014

Dhading

12 Mei 2014

laatste dag Kathmandu
Rina

Actief sinds 03 Mei 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 5674

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: